logo

 

rainbow
Deklaracja Praw Dziecka

 

 

Deklaracja Praw Dziecka Narodów Zjednoczonych powstała w 1959r.

To dokument odnoszący prawa człowieka do dzieci.  

W 1989r. Organizacja Narodów Zjednoczonych przyznała dzieciom ochronę traktatową.

W Polsce Konwencja o prawach dziecka obowiązuje od 1991 r.


dzie dziecka 2022 20220601 2039775051 

 
 1. Mam prawo nie tylko do egzystencji, ale i do życia.  

 

2. Mam prawo do własnej osobowości. Nie jestem niczyją własnością.

 

3. Mam prawo być równym każdej innej istocie ludzkiej

bez względu na wiek.

 

4. Mam prawo oczekiwać szacunku.   

 

  5. Mam prawo być sobą, posiadać własną tożsamość.   

 

6. Mam prawo wyrażać moje myśli i uczucia, a także być

wysłuchanym.

 

7. Mam prawo pytać "dlaczego" i otrzymywać odpowiedzi.   

 

8. Mam prawo być wychowywanym bez krzyku, bez lekceważenia

czy poniżania.

 

9. Mam prawo dorastać w swoim własnym tempie i oczekiwać

akceptacji tego tempa.

 

10. Mam prawo nie doznawać bólu fizycznego ze strony

zagniewanych ludzi.

 

11. Mam prawo być kochanym takim, jakim jestem.  

 

12. Mam prawo pod rozważnym kierownictwem, do myślenia

we własnym imieniu i do podejmowania decyzji.

 

13 .Mam prawo do odpowiedzialności za siebie.  

 

14. Mam prawo do odczuwania radości, szczęścia, smutku i złości.

 

 15. Mam prawo troszczyć się i być przedmiotem troski i wychowania

 

16. Mam prawo sam kształtować swoje przekonania, wierzenia

i normy.

 

17. Mam prawo do wolności.   

 

18. Mam prawo uznawać i akceptować prawa innych wynikające

z karty praw.

 

 dzie dziecka 2022 20220601 1998685142

 

  O TYM NALEŻY PAMIĘTAĆ

      


Dziecko wyśmiewane uczy się nieśmiałości

Dziecko nieustannie krytykowane uczy się potępiać

Dziecko stale zawstydzane uczy się poczucia winy

Dziecko żyjące wśród wrogości uczy się walczyć

 

Dziecko odczuwające aprobatę uczy się lubić siebie

Dziecko żyjące w tolerancji uczy się cierpliwości

Dziecko żyjące w poczuciu bezpieczeństwa uczy się 

wierzyć w siebie 

Dziecko obdarzane pochwałami uczy się doceniać innych

 

 dzie dziecka 2022 20220601 1022086193

 

Czytaj więcej:
 
Grupy dzieci

 

 

 krasnal3   Grupa Modraczki - 25 dzieci   /3,4 latki

 

 Agnieszka Russek, Magdalena Mielcarek - Olejnik  

           

czas pracy oddziału od godz. 8:00 do  godz. 15:00

 


 

krasnal2 Grupa Koszałki  - 25 dzieci / 4,5 latki

 

 Anna Brey, Aneta Szymczak

 

 czas pracy oddziału od godz. 7:30 do godz. 15:30       


 

krasnal1 Grupa Żagiewki  - 25 dzieci / 5,6 latki

 

Ewelina Buchnajzer, Aneta Szymczak

 

czas pracy oddziału od godz. 7:30 do godz. 15:00

                                            

         


 

krasnal4 Grupa Podziomki - 25 dzieci / 5,6 latki

 

 Karolina Hylewicz, Arleta Majewska

 

czas pracy oddziału od godz.6:30 do godz. 16:00

                           



 

 

Czytaj więcej:
 
Dla rodziców

Cele i zadania przedszkola   

Celem przedszkola jest szeroko pojęta opieka nad zdrowiem, bezpieczeństwem
i prawidłowym rozwojem dzieci, wszechstronne ich wychowanie i przygotowanie do szkoły oraz pomoc rodzicom w zapewnieniu ich dzieciom opieki wychowawczej.

Zgodnie z założeniami zawartymi w Podstawie Programowej celem  wychowania przedszkolnego jest:

wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach,

  1. budowanie systemu wartości , w tym wychowanie dzieci tak żeby lepiej orientowały się w tym, co dobre i co złe,
  2. kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach, a w tym także do łagodnego znoszenia stresów i porażek,
  3. rozwijanie umiejętności społecznych, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi,
  4. stwarzanie warunków sprzyjającej wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych,
  5. troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną – zachęcanie do udziału w zabawach i grach sportowych,
  6. budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym i przyrodniczym,
  7. wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijaniu umiejętności wypowiadania się przez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne,
  8. kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej do rodziny, grupy i wspólnoty narodowej oraz postawy patriotycznej,
  9. zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności  które są ważne w edukacji szkolnej.

Zadaniem przedszkola jest organizowanie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających w osiąganiu celów wychowania przedszkolnego i nawiązaniu przez dziecko wielorakich kontaktów społecznych oraz realizowaniu dążeń dziecka do wypowiadania siebie w twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej i werbalnej koncentrując się w szczególności na:

  1. zapewnieniu opieki i wspomagania rozwoju dziecka w przyjaznym, bezpiecznym i zdrowym środowisku,
  2. uwzględnieniu indywidualnych potrzeb dziecka,
  3. zapewnieniu warunków do harmonijnego rozwoju,
  4. dostosowaniu odpowiednich metod i sposobów oddziaływań do wieku i możliwości dziecka,
  5. zapewnieniu pomocy rodzicom w wychowaniu dzieci.

 

 

         APEL  TWOJEGO  DZIECKA

      

                     Posłuchaj mnie Mamo i Tato

 

Obecnie jestem przedszkolakiem – kiedyś przestanę nim być bo ciągle dorastam.

Mam i zawsze będę miał określone potrzeby emocjonalne.

Proszę was wysłuchajcie co mam wam do powiedzenia i spróbujcie zapewnić

mi tak ważne dla mnie emocjonalne poczucie bezpieczeństwa.

 

1.Nie psuj mnie, dając mi wszystko, o co cię proszę.

        Jedynie wystawiam cię na próbę.

2.Nie obawiaj się postępować wobec mnie twardo i zdecydowanie.

        Ja to wolę, bo to daje mi poczucie bezpieczeństwa.

3.Nie pozwól ukształtować mi złych nawyków.

        Ufam, że ty mi pomożesz wykryć je w zarodku.

4.Nie karć mnie w obecności innych.

        Najbardziej mi pomaga, gdy mówisz do mnie spokojnie i dyskretnie.

5.Nie ochraniaj mnie przed konsekwencjami.

        Potrzebne mi są również doświadczenia bolesne.

6.Nie rób tak, abym swoje pomyłki uważał za grzechy.

         To zaburza mi poczucie wartości.

7.Nie przejmuj się zbytnio, gdy mówię „ ja cię nienawidzę”.

         To nie ciebie nienawidzę, ale twojej władzy, która mnie niszczy.

8.Nie przejmuj się  zbytnio moimi małymi dolegliwościami.

          One jednak przyciągają twoją uwagę, której potrzebuję.

9.Nie dawaj mi pochopnych obietnic.

           Bo czuję się bardzo zawiedziony, gdy ich później nie dotrzymujesz.

10.Nie zmieniaj swych zasad postępowania ze względu na układy.

           To wywołuje we mnie zamęt i utratę wiary w siebie.

11.Nie zbywaj mnie, gdy stawiam ci pytania.

           Przestanę cię pytać i informacji poszukam gdzie indziej.                

12.Nie mów mi, że mój strach i obawy są śmieszne.

           One są bardzo realne.   

13.Nigdy nawet nie sugeruj, że ty jesteś doskonały i nieomylny.

           Przeżywam bowiem zbyt wielki wstrząs, gdy widzę, że nie jesteś taki.

14.Nie zapominaj ,że lubię eksperymentować.

           Nie zabraniaj mi tego, gdyż bez tego nie mogę się rozwijać.

15.Nie zapominaj jak szybko rosnę.

          Jest ci zapewne trudno dotrzymać mi  kroku, ale  proszę cię: postaraj się.

16.Nie przesadzaj co do mojej uczciwości.

          To mnie krępuje i doprowadza do kłamania.

                                 Wasz Syn – Wasza córka

 

 

 

                           REKRUTACJA  DO PRZEDSZKOLA

Rekrutacja do przedszkola odbywa się w terminie określonym przez organ prowadzący lub z inicjatywy dyrektora i przebiega corocznie wg harmonogramu:

    od 1 do 15 marca – wydawanie i przyjmowanie kart zgłoszeń,

 od 16 do 23 marca – kwalifikacja dzieci do przedszkola,

 od 24 do 31 marca – podanie do publicznej informacji imiennej listy dzieci przyjętych i listy rezerwowej wraz z informacją o możliwości odwołania się od decyzji Komisji do organu prowadzącego w ciągu 14 dni.

Jeżeli liczba dzieci zgłoszonych do przedszkola nie przekracza liczby miejsc w przedszkolu  przyjęć dokonuje dyrektor na podstawie kart zgłoszeń.

W przypadku większej liczby chętnych niż miejsc w przedszkolu, dyrektor powołuje komisję Rekrutacyjno –Kwalifikacyjną w składzie:

        dyrektor przedszkola – przewodniczący

           przedstawiciel Rady Pedagogicznej – członek

           przedstawiciel Rady Rodziców – członek

Posiedzenia Komisji Rekrutacyjno-Kwalifikacyjnej są protokołowane a akta łącznie z kartami zgłoszeń przechowywane są w biurze przedszkola. Do rozpoznania spraw spornych rodziców dzieci nie przyjętych do przedszkola organ prowadzący powołuje Komisję Odwoławczą , która weryfikuje decyzję komisji Rekrutacyjno – Kwalifikacyjnej. Decyzja Komisji Odwoławczej jest ostateczna.

W pierwszej kolejności przyjmowane są: dzieci 5 i 6 letnie, dzieci matek i ojców samotnie wychowujących dziecko, dzieci matek lub ojców wobec których orzeczono znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności  bądź całkowitą niezdolność do pracy oraz niezdolność do samodzielnej egzystencji na podstawie odrębnych przepisów, dzieci umieszczone w rodzinach zastępczych.

Jeżeli liczba miejsc w przedszkolu jest większa niż liczba chętnych dzieci to do przedszkola można przyjąć dzieci rodziców obojga pracujących, dzieci już uczęszczających do przedszkola, dzieci z gmin ościennych.

W trakcie roku szkolnego dyrektor przedszkola w przypadku zwolnienia miejsca przyjmuje dzieci z listy rezerwowej.

 

                                                    

                    KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA

                                                           

 

                                                                                   „Kiedy podchodzę do dziecka, wzbudza Ono 
                                                                                                 we mnie dwa rodzaje uczuć:
                                                                                    czułość wobec tego kim jest i szacunek 
                                                                                                 dla tego, kim może się stać"
 
Nasze Przedszkole tworzy przyjazne środowisko i to zarówno dla 
dzieci, rodziców jak i pracowników.
Wszyscy uczestniczymy w budowaniu naszego wizerunku.
Tworzymy więź między sobą poprzez różnego rodzaju działania,
wykorzystując wszystkie pomysły i własną inicjatywę twórczą.
 
Wdrażając różne projekty i przedsięwzięcia angażujemy się w realizację
zadań i celów.
Wszystkie podejmowane działania przyczyniają się do promowania 
placówki w środowisku bliższym i dalszym, do tworzenia atmosfery 
przyjaźni i partnerstwa. 
 
Działania te podkreślają klimat naszego Przedszkola , jako miejsca 
o niepowtarzalnym, indywidualnym charakterze.
 
Istotnym uwarunkowaniem działalności Przedszkola jako instytucji 
wychowawczej i wspomagającej rodziców jest znajomość i akceptowanie 
przez naszych nauczycieli – teorii rozwoju dziecka.
 
Udzielana jest więc pomoc i opieka dydaktyczno-wychowawcza.
Dziecko więc stopniowo poznaje siebie, innych, swoje umiejętności,
zdolności ,upodobania, rozwija zainteresowania, utożsamia się ze 
środowiskiem w którym żyje a przy pomocy nauczyciela dąży do 
samorealizacji i dalszego poznawania świata. 
 
Przedszkole nasze stanowi pewnego rodzaju autonomię postępowania 
zgodną z wytyczonym przez pracowników kierunkiem rozwoju.
 
Posiada bogatą wartość nie tylko dydaktyczną i wychowawczą ale 
i duchową - mamy Patronkę, której literackie wpływy i myśli ciągle 
żywe rzutują w pewnym stopniu na nasze poczynania względem dzieci,
rodziców i zaprzyjaźnionych z placówką osób i i
 
 
My wychowankowie 
 
w naszym przedszkolu wzorujemy się
na postawach pozytywnych bohaterów 
z utworów poetki i naszej Patronki.

 

 

 

Jesteśmy ciekawi świata jak nasza patronka 

           

     Jesteśmy pracowici jak pszczółki, bo chętnie podejmujemy

     różne prace

 

Żyjemy z przyrodą w zgodzie, bo bierzemy  udział w akcjach ekologicznych

           

       Jesteśmy opiekuńczy jak siostrzyczka i braciszek,

       bo opiekujemy się rodzeństwem i młodszymi kolegami

 

Dbamy o czystość, bo choć rączki małe to do mycia doskonałe

         

         Chętnie pomagamy innym jak krasnoludki, bo choć jesteśmy

         mali mamy wielkie serca

 

Lubimy fantazjować jak Koszałek Opałek, bo mamy bogatą wyobraźnię

                 

             Jesteśmy radośni, pogodni, weseli jak ptaszki wiosną.

 

                                              Społeczność  przedszkolna

 

 

 

 

Czytaj więcej:
 
Kontakt

100px-POL gmina Ostrw Wielkopolski COA.svg

Dane Kontaktowe 

Publiczne Przedszkole  im. Marii Konopnickiej w Gorzycach Wielkich

ul. Szkolna 31B

63-410 Ostrów Wielkopolski 

tel. 62/7347395


 

Dyrektor Przedszkola

Magdalena Mielcarek- Olejnik

adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Przedszkole czynne jest od 6:30 do 16:00

 

Mapka dojazdu

 

 https://mapa.targeo.pl/gorzyce%20wielkie%20%20

Czytaj więcej:
 
poprz.123nast.

 

Komunikaty

wykrzyknik-26Szanowni Rodzice

Zabawy z językiem angielskim prowadzone są przez panią Annę Maciaszek

         

wykrzyknik-26

  


wykrzyknik-26Szanowni Rodzice

W związku z obowiązkiem publikacji sprawozdania finansowego za poprzedni rok w BIP informujemy iż sprawozdanie finansowe Przedszkola za rok 2022 opublikowane jest na   stronie internetowej Gminy Ostrów Wielkopolski w zakładce BIP - Finanse publiczne i budżet.


 

 wykrzyknik-26  wykrzyknik-26

 

Losowe Zdjęcia

Aktualności

Kontakt z Nami